Jak rozpocząć przygodę z Google Search Console
Zanim przejdziemy do analizy danej witryny, należy przeprowadzić jej weryfikację. W tym celu należy dodać specjalny metatag do kodu źródłowego w sekcji <head>
. Jest to opcja, z której skorzystać mogą wszyscy, którzy mają dostęp do edycji kodu HTML. Pozostałym pozostają inne metody weryfikacji witryny w Google Search Console, np. wysłanie określonego przez Google pliku HTML na serwer do katalogu głównego strony.
Analiza strony w Google Search Console
Kolejnym krokiem jest analiza strony w Google Search Console. Dzięki niej możemy dowiedzieć się o:
- sugestiach w celu lepszej optymalizacji strony www,
- ewentualnych błędach pojawiających się w trakcie indeksowania,
- liczbie odwiedzin strony przez osoby poszukujące związanych z naszą witryną słów kluczowych w wyszukiwarce,
- opcjach zwiększenia bezpieczeństwa witryny,
- powielonych na stronie treściach, jeśli takowe występują,
- karach nałożonych przez Google na naszą witrynę.
Wszystkie te informacje są niezwykle przydatne w procesie optymalizacji strony pod kątem SEO, dlatego warto wykorzystać zdobytą dzięki Google Search Console wiedzę i wdrożyć wszystkie zaproponowane w ten sposób sugestie.
Bezpośrednimi korzyściami, które w ten sposób uzyskamy, będzie przede wszystkim przeniesienie naszej strony na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, a w konsekwencji także zwiększenie liczby klientów zainteresowanych naszą ofertą.
Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:
Obserwować nasz profil na FB
SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.
Zobacz profil