Jak zbudować wizerunek firmy w internecie?

Social Media
Jak zbudować wizerunek firmy w internecie?

14 stycznia 2019


Co to jest wizerunek?


Czym właściwie jest wizerunek firmy? To przede wszystkim sylwetka firmy w oczach odbiorców, zbudowana na podstawie indywidualnych doświadczeń, opinii innych klientów czy nawet domysłów na podstawie świadczonych przez firmę usług. Sprawdza się tutaj więc stare porzekadło „jak cię widzą, tak cię piszą”. Jednak, wbrew pozorom, wizerunek firmy nie jest niezależną od nas opinią ogółu. Wykorzystując proste triki, można sprawić, że potencjalni klienci zapamiętają nas w pozytywny sposób.

Warto jedynie pamiętać, że budowanie wizerunku to długi proces, który łatwo zaburzyć nieprzemyślanym ruchem. Jak więc zapewnić sobie wizerunkowy sukces w internecie?


Oto 6 zasad budowania wizerunku firmy w sieci:


  • Atrakcyjna strona internetowa

  • Witryna internetowa powinna być atrakcyjna zarówno dla wyszukiwarki, jak i dla odbiorcy. W tym celu warto zadbać o jej nowoczesny i profesjonalny wygląd, co jakiś czas wprowadzając aktualne rozwiązania dotyczące przedstawiania zawartości i treści.

    Dobra strona internetowa jest przejrzysta i intuicyjna, służy użytkownikowi pomocą oraz sprawia, że odbiorca chce na niej pozostać przez dłuższy czas.


  • Informacje o firmie

  • Ważny aspekt budowania wizerunku firmy to autoprezentacja. Najprostszym, a często bagatelizowanym sposobem na nią jest rozbudowanie podstrony „O nas” w witrynie internetowej. Dzięki temu odbiorcy mają szansę dowiedzieć się nieco więcej o naszej firmie, o jej misji, założycielach czy historii.


  • Logo i kolorystyka

  • Aby na stałe zapisać się w świadomości odbiorców, warto postarać się, by kojarzyli oni naszą firmę z wybranymi symbolami i kolorami. Dotyczy to nie tylko strony internetowej firmy, ale także wszelkich aktywności internetowych z nią powiązanych. Określony kształt czy barwy pozwalają zbudować świadomość marki oraz budzić skojarzenia z daną nazwą.


  • Dotrzymywanie obietnic

  • Firmy składają obietnice, by zyskać zaufanie klientów – prawdopodobnie tak jest również w naszym przypadku, nawet jeśli robimy to nie do końca świadomie. Obietnicą może być krótki czas odpowiedzi na pytania, wysokość promocji czy sama oferta. Dotrzymane obietnice procentują w postaci stałych klientów i dużej liczby zamówień lub chętnych na świadczone usługi, warto więc skupić się na ich spełnianiu.


  • Szacunek dla klienta

  • Dobre opinie o firmie są uzależnione także od tego, jak traktuje się w niej klienta. Warto pamiętać, by podczas rozmowy lub korespondencji mailowej zachowywać uprzejmość, nawet jeśli nie mamy dobrego humoru. Jeśli jesteśmy w stanie sprostać prośbie klienta – robimy to, jeżeli nie – uprzejmie wyjaśniamy sytuację. Spróbujmy wyobrazić sobie, jak chcielibyśmy być traktowani na miejscu klienta i zgodnie z tym postępujmy.


  • Opinia ogółu

  • Komentarze i opinie innych są kluczową kwestią dla wielu potencjalnych klientów. Nikt bowiem nie chce testować oferty nieznanej firmy, woląc oprzeć się na dobrych doświadczeniach innych. Dlatego warto wykorzystać nie tylko opinie zamieszczane bezpośrednio na stronie internetowej firmy, ale również podeprzeć się autorytetem znanej osoby lub ludzi popularnych w branży, którzy zdążyli już skorzystać z naszej oferty. Sprawdzą się też twarde dane w postaci liczb – zadowolonych klientów, sfinalizowanych projektów, znanych firm, z którymi współpracujemy.



Budowanie wizerunku firmy w internecie jest niezwykle ważne – przede wszystkim ze względu na to, że sieć jest najpowszechniejszym miejscem przekazywania informacji. Warto więc pokazać się potencjalnym klientom z jak najlepszej strony. Opinia, jaką sobie stworzymy, idzie bowiem w świat i pracuje na nasz sukces.