Google Shopping – czy warto?

Kampanie Marketingowe
Google Shopping – czy warto?
Dni, w których wyszukiwarka Google jedynie odpowiadała na pytania użytkowników, odeszły już do przeszłości. Teraz Google wychodzi naprzeciw internautom – zarówno klientom, jak i firmom – oferując wyświetlanie reklam poprzez Google AdWords oraz dopasowywanie produktów do konkretnego użytkownika. Z tej koncepcji powstała kampania Google Shopping, która pozwala firmom wypromować konkretne produkty w wyszukiwarce i sprawić, by sprzedaż wzrosła, a klienci dłużej zostawali na stronie sklepu. Poniżej przedstawiamy porady, jak zamieścić reklamę w Google Shopping, co zrobić, żeby była skuteczna oraz wymieniamy jej zalety. Zapraszamy do czytania!

Co to jest Google Shopping

Kampanie Marketingowe
Co to jest Google Shopping
Google Shopping to stosunkowo nowy projekt Google, który opiera się na tworzeniu katalogów produktów w wynikach wyszukiwania. Zainteresować się nim powinni przede wszystkim właściciele sklepów internetowych, bo to właśnie dla nich Google Shopping może być okazją do zdobycia nowych klientów. W dzisiejszym artykule opowiadamy więc o tym, co to jest Google Shopping oraz jak stworzyć z jego pomocą skuteczną reklamę.

Google Analytics i jego funkcje

Kampanie Marketingowe
Google Analytics i jego funkcje
Mówi się, że z Google Analytics powinien stosować każdy biznes internetowy. To jedyny sposób na to, by dowiedzieć się, co tak naprawdę przyciąga potencjalnych klientów i który rodzaj stosowanej reklamy przynosi realne zyski. Tym, którzy jeszcze nie mieli okazji poznać tego narzędzia, wyjaśniamy, czym jest Google Analytics oraz jakie są jego funkcje.
Gmail Sponsored Promotions - reklama w Gmail
Google oferuje reklamodawcom bardzo wiele możliwości reklamowych - może być to reklama w wyszukiwarce (AdWords), reklama graficzna w sieci reklamowej, reklama na Youtube, aplikacje mobilne, a także reklama w poczcie Gmail. Czym jest Gmail Sponsored Promotions (GSP)? Przeczytaj.
Jak tagować linki w kampaniach dla Google Analytics?
Jedne reklamy działają lepiej, inne gorzej. Jak zatem odróżnić jedne od drugich? Pomogą Ci w tym tagi UTM i Google Analytics. Tagowanie linków to oznaczanie linków w taki sposób, aby przekazywały informacje do Google Analytics o rezultatach kampanii.