Co to jest pozycjonowanie lokalne?


Pozycjonowanie lokalne, podobnie jak pozycjonowanie stron www, to szereg działań, które mają na celu poprawienie pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Jednak w odróżnieniu od pozycjonowania stron, pozycjonowanie lokalne ma zasięg regionalny. Oznacza to, że wybrana strona czy sklep pojawia się na frazy powiązane z danym regionem, miastem czy - w przypadku dużego miasta - dzielnicą.

Do kogo skierowane jest pozycjonowanie lokalne?


Pozycjonowanie lokalne to dobre rozwiązanie dla firm, które prowadzą działalność na określonym obszarze. Dlatego nie skorzystają z niego raczej dużej sklepy internetowe, które prowadzą wysyłkę oferowanych produktów na cały kraj, a nawet za granicę. Ale już dla firm świadczących swoje usługi w danym mieście czy oferujące produkty w regionie, pozycjonowanie lokalne jest jak najbardziej pożądane i przydatne.

Z pomocą przychodzi tu wprowadzony jakiś czas temu mechanizm Google, który rozpoznaje lokalizację urządzenia, z którego korzysta użytkownik podczas poszukiwania wybranej frazy. Opierając się o takie dane, Google generuje strony takich miejsc, które znajdują się najbliżej lokalizacji użytkownika.

Jak pojawić się w wynikach wyszukiwania pozycjonowania lokalnego?


Pozycjonowanie lokalne w dużym stopniu przypomina tradycyjne pozycjonowanie stron. Trzeba zatem pamiętać o takich działaniach jak optymalizacja strony, adresów URL czy opisów title i description. Istnieje jednak kilka technik, dzięki którym strona będzie osiągać lepsze wyniki w pozycjonowaniu lokalnym.

  1. Frazy lokalne

    Podstawową kwestią jest wybór fraz kluczowych o zasięgu lokalnym. W praktyce oznacza to, żeby do wybranych fraz dodawać nazwę miejscowości, na której Ci zależy. Zatem firma z Wrocławia zajmująca się naprawą rowerów, powinna zoptymalizować swoją stronę na frazę “naprawa rowerów Wrocław”, a hydraulik z Gdańska na frazę “hydraulik Gdańsk”. Należy zadbać o umieszczenie nazwy miejscowości w:

    • nagłówkach H1
    • metatagach
    • treści na stronie

  2. Stworzenie wizytówki firmy

    W tym miejscu z pomocą przychodzi usługa Google Moja Firma. Została ona stworzona z myślą o biznesie lokalnym właśnie w celu tworzenia wizytówek. Sam proces zakładania wizytówki jest intuicyjny i składa się z kilku kroków, polegających na uzupełnieniu podstawowych danych firmy, do których kolejno będzie Cię prowadził Google.

    Następnie należy poczekać na list z Google, w którym przesłany zostanie kod weryfikacyjny. Trzeba uzbroić się w cierpliwość, ponieważ może to potrwać do dwóch tygodni. W tym czasie Twoja strona nie będzie widoczna w mapach Google. Pamiętaj, że aby skorzystać z tej usługi, należy mieć założone konto w usłudze Gmail. To rozwiązanie może bardzo pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie lokalne. Dzięki wizytówce rosną szanse na to, że Twoja strona będzie wyświetlana na frazy lokalne z adresem firmy i kontaktowym numerem telefonu.

  3. Opinie użytkowników

    Dodanie wizytówki firmy i jej zweryfikowanie otwiera użytkownikom drzwi do oceniania Twojej firmy. Na pozycjonowanie lokalne dobrze wpływają oczywiście pozytywne opinie użytkowników, dlatego warto zadbać o to, aby klienci byli zadowoleni ze świadczonych usług.

  4. Jednolite dane teleadresowe

    Kolejna kwestią, która wpływa na pozycjonowanie lokalne, jest występowanie tego samego zestawu danych teleadresowych, czyli nazwy i adresu oraz numeru telefonu, w różnych kanałach. Takie rozwiązanie wpływa na uznanie tych danych za wiarygodne przez algorytm Google.

Co daje pozycjonowanie lokalne?


Pozycjonowanie lokalne to szansa na poprawę wyników wyszukiwania regionalnych biznesów, skierowanych przede wszystkim do mieszkańców jednego miasta. Dzięki niemu zmniejsza się bowiem konkurencja w wynikach organicznych. Twoja strona nie musi walczyć o pozycje z firmami danej branży z całej Polski, ale w konkretnym mieście. Oczywiście nie można powiedzieć, żeby konkurencja w dużych miastach była mała, jednak bez wątpienia jest mniejsza niż na skalę krajową.

Pozycjonowanie lokalne z Top Online


Pozycjonowanie lokalne wymaga różnych działań. Z jednej strony niezbędne będa zmiany w strukturze czy w kodzie strony oraz jej optymalizacja, w czym może pomóc Państwu Top Online. Jednak wiąże się ono także działaniami bezpośrednimi, jak dodanie zdjęć firmy czy uzyskiwanie pozytywnych opinii zadowolonych klientów.

Z naszej strony proponujemy Państwu cały miesiąc za darmo w ramach usługi SEO BEZ RYZYKA. W ciągu tego miesiąca podejmujemy m.in. takie działania jak:

  • wybór fraz kluczowych
  • analiza strony internetowej
  • stworzenie wskazówek optymalizacyjnych
  • indeksowanie strony

Mogą Państwo przekonać się, jak pozycjonowanie lokalne przekłada się na zmianę widoczności Państwa strony. Wprawdzie SEO wiąże się z działaniami długofalowymi i nikt nie może zagwarantować, jak szybko widoczne będą spektakularne efekty. Jednak bardzo często nasze działania przynoszą pierwsze wyniki już w ciągu pierwszego miesiąca współpracy.

Zaufali nam

Top Online działa od początku 2012 roku. Od tego czasu z sukcesami wspieramy Polskie firmy. Jesteśmy jednym z pierwszych expertów Shoplo, a z naszych rozwiązań skorzystało już ponad 600 stron internetowych.

Jesteśmy wyróżniającymi się partnerami:

Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Pozycjonowanie stron internetowych - portfolio
Chcę otrzymać ofertę  →