A Ty, na której pozycji jesteś w Google?

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne sprawi, że Twoje produkty i usługi zostaną częściej wybierane i zauważane w Twojej okolicy. Poznaj najlepsze i najbardziej skuteczne metody pozycjonowania lokalnych usług i produktów. Poznaj #seobezryzyka!

lub zadzwoń: (+48) 512 920 019
Pozycjonowanie lokalne

Korzyści, jakie daje pozycjonowanie lokalne

Zobacz co zyskują nasi Klienci.oraz ich lokalne produkty i usługi

Korzyści z pozycjonowania stron internetowych - większy ruch

Większy ruch na stronie

Większa widoczność w wyszukiwarce to również większy ruch na Twojej stronie.

Korzyści z pozycjonowania stron internetowych - większa sprzedaż

Większa sprzedaż

Zwiększony ruch zawsze skutkuje zwiększoną sprzedażą Twoich produktów lub usług.

Korzyści z pozycjonowania stron internetowych - niezależność

Niezależność

Od tej chwili Twój e-biznes będzie niezależny od innych źródeł sprzedaży, np. Allegro.

Korzyści z pozycjonowania stron internetowych - stały rozwój biznesu

Stały rozwój

Twój biznes rośnie razem z całą branżą z roku na rok.

Korzyści z pozycjonowania stron internetowych - lider rynku

Lider rynku

Tylko strony, które się pozycjonują mają szansę zostać liderami rynku.

Pozycjonowanie lokalne

Co to jest pozycjonowanie lokalne i dlaczego jest tak ważne dla Twojej strony internetowej?

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne to coś, o czym zapomina bardzo wielu przedsiębiorców. Jeszcze więcej agencji SEO nie przykłada do niego należytej wagi. Pozycjonowanie lokalne działa bardzo podobnie jak tradycyjne pozycjonowanie stron www. Różnica polega na tym, że Twoją stronę pozycjonujemy na określony region, ten, w którym działa Twoja firma. Dzięki temu możesz trafić do osób najbardziej zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami. Pozycjonować lokalnie można w bardzo różnej skali, od kontynentu, przez kraj, województwo, miasto, a na dzielnicy miasta kończąc! Zakładamy jednak, że jeśli chcesz pozycjonować się lokalnie, to najbardziej będą interesować Cię konkretne województwa i miasta. Przykładowo: jeśli działasz wyłącznie na terenie Warszawy i najbliższych okolic, z pewnością to do mieszkańców właśnie tego miasta lub miejscowości ościennych będziesz chcieć dotrzeć!

Do kogo skierowane jest pozycjonowanie lokalne?

Jeśli działasz na terenie całego kraju lub nawet za granicą, pozycjonowanie lokalne może nie być szczególnie przydatne. Wtedy należy pozycjonować się na cały kraj lub globalnie, Klientów masz przecież praktycznie wszędzie. Pozycjonowanie na dany region najlepiej sprawdza się dla przedsiębiorstw, które oferują swoje usługi na terenie określonego miasta lub województwa. Zasada jest prosta, pozycjonowanie lokalne, tak samo, jak ogólne, ma na celu podnieść pozycję Twojej strony w wyszukiwarce internetowej. Należy więc przeprowadzać je w taki sposób, by wybrane frazy kluczowe były wyszukiwane z miejsc, w których jest najwięcej potencjalnych Klientów. Jeśli działasz stacjonarnie, wyłącznie na terenie danego miasta lub jego okolic – to właśnie w nim będzie ich najwięcej.

Pozycjonowanie lokalne to jeden z najlepszych sposobów na zdobycie lokalnych Klientów. Z pomocą przychodzi tu wprowadzony jakiś czas temu mechanizm wyszukiwarki Google, który rozpoznaje lokalizację urządzenia, z którego korzysta użytkownik. Dzięki posiadaniu tej informacji algorytm w trakcie wyszukiwania jest w stanie dopasować wyniki tak, by korespondowały z najbliższą okolicą. Co ważne, mechanizm ten działa niezależnie od tego, czy użytkownik szuka frazy globalnej, czy lokalnej. Jeśli strona jest pozycjonowana pod konkretne miasto, to znajdujący się w nim użytkownik zobaczy ją także pod zapytaniami, które w żaden sposób nie odnoszą się do nazwy miejscowości.

Dawniej wyszukiwarka zwracała dużą uwagę na adres konkretnej firmy, ucinając tym samym zasięgi przedsiębiorcom mającym siedziby w miejscowościach ościennych dużego miasta. Wraz z wprowadzeniem aktualizacji algorytmu Possum w 2016 r. uległo to jednak zmianie. Aktualnie nie jest on kluczowy, choć nadal ma pewne znaczenie. Najbardziej istotnym aspektem jest teraz miejsce, w którym świadczymy usługi. Dlatego pozycjonowanie lokalne stało się jeszcze bardziej efektywne.

Frazy lokalne

Co zrobić, żeby Twoja strona pojawiła się w lokalnych wynikach wyszukiwania i jak dobrać frazy lokalne?

Jak pojawić się w wynikach wyszukiwania pozycjonowania lokalnego?

Jak już powiedzieliśmy, pozycjonowanie lokalne nie różni się bardzo od tradycyjnego pozycjonowania stron, jeśli chodzi o podstawy. Trzeba zatem pamiętać o działaniach, takich jak odpowiednia i skrupulatna optymalizacja strony internetowej, tworzenie przyjaznych adresów URL, meta tagów title oraz description czy dodawanie atrybutów ALT dla obrazków. Równie ważne jest systematyczne zdobywanie wysokiej jakości odnośników zewnętrznych. Pozycjonowanie lokalne nie może się też obejść bez zbierania danych i sporządzania szczegółowych raportów. Dzięki nim możliwa jest kontrola procesu i dostosowanie zakresu oraz intensywności prowadzonych działań.

Gdzie leży różnica?

Różnica leży oczywiście w szczegółach. Na dobór wyników wyszukiwania przez algorytmy składa się niemal 200 różnych czynników, a ich znaczenie dynamicznie zmienia się w czasie. Jak nie trudno się domyślić, niektóre z nich mają szczególny wpływ na pozycjonowanie lokalne. Już samo wyszczególnienie ich nie jest jednak proste. Dzięki długoletniemu doświadczeniu wiemy, w jaki sposób wykorzystać je tak, by Twoja strona osiągała znacznie lepsze wyniki. Bardzo istotną kwestią jest na przykład odpowiednio prowadzona wizytówka w Google Moja Firma i znacznik na mapach.

Przy zdobywaniu odnośników warto postarać się o to, by ich źródła były jakoś związane z regionem, pod który pozycjonujemy. W samej optymalizacji strony również możemy dodać aspekt lokalny, choćby poprzez wplecenie fraz kluczowych w treściach, czy dodanie odnośnika do lokalizacji firmy na mapach Google. Pozytywny wpływ może mieć też udzielanie się na lokalnych forach branżowych. Wymienione działania to tylko kilka z najpowszechniejszych, przedstawienie wszystkich wymagałoby zapewne osobnego artykułu. Najważniejsze, o czym trzeba wiedzieć to to, że podstawowa różnica między pozycjonowaniem ogólnym a lokalnym leży w pierwszym etapie SEO – doborze słów kluczowych.

Frazy lokalne

Odpowiedni wybór fraz kluczowych o zasięgu lokalnym to absolutna podstawa. Jeśli myślisz o pozycjonowaniu swojej strony na dany region, bez tego ani rusz. Nie jest to trudne, wystarczy, że do wybranych przez Ciebie fraz dodasz nazwę miejscowości. Zazwyczaj będzie to miasto, na którego terenie działasz, nic nie stoi jednak na przeszkodzie dodaniu innego. Jeśli z jakiegoś powodu zależy Ci na Klientach z innej miejscowości, śmiało możesz pozycjonować się także tam. Nie musisz przecież mieć siedziby w Krakowie, by móc dodać do słów kluczowych „Kraków”.

Jeśli Twoja firma działa na przykład na terenie Wrocławia i zajmuje się naprawą rowerów, będą interesować Cię takie frazy kluczowe jak: „naprawa rowerów Wrocław” lub „serwis rowerowy Wrocław”. Hydraulik pracujący na terenie Gdańska użyje fraz takich jak „hydraulik Gdańsk” lub „udrażnianie rur Gdańsk”, ale z powodzeniem będzie mógł także dodać „usługi hydrauliczne Sopot” lub „biały montaż Gdynia”. W ten sposób strona firmy z siedzibą w Gdańsku będzie pozycjonowana w całym Trójmieście. Można też pozycjonować stronę na kilka lokalizacji jednocześnie. Trzeba tylko wcześniej upewnić się, że takie zróżnicowanie słów kluczowych będzie faktycznie opłacalne.

Żartobliwie można by powiedzieć, że wszędzie. Ze względu na to, że Google bierze pod uwagę częstotliwość występowania fraz, nie jest jednak to takie proste. Nadmierne nasycenie może mieć skutek odwrotny do zamierzonego. Twoje frazy kluczowe powinny znaleźć się przede wszystkim w:

  • Nagłówkach H1 oraz H2
  • Meta tagach title i description
  • Treścach zamieszczanych na stronie

Wizytówka Google

Czym jest wizytówka Google (Google Moja Firma) i dlaczego Twoja firma powinna ją założyć.

Stworzenie wizytówki firmy

Usługa Google Moja Firma pozwala Ci na stworzenie wizytówki, dzięki której dotrzesz do większej liczby odbiorców, szczególnie tych z Twojej okolicy. Proces zakładania wizytówki jest niezwykle prosty i intuicyjny. To jedynie kilka kroków, przez które przeprowadzi Cię prosty kreator. W internetowej wizytówce podobnie jak w tej fizycznej powinny znaleźć się najważniejsze dane dotyczące Twojej działalności.

Jeśli wszystkie dane są wypełnione prawidłowo, należy uzbroić się w odrobinę cierpliwości i czekać na list z Google – czas podróży takiego listu może wynieść około dwóch tygodni, dlatego warto wypatrywać przesyłki w skrzynce. W liście tym otrzymasz specjalny kod weryfikacyjny, dzięki któremu aktywujesz swoją wizytówkę. Wcześniej nie będzie ona widoczna w mapach Google. Taki proces weryfikacji ma na celu zabezpieczenie wizytówki Twojej firmy przed osobami niepowołanymi, które mogłyby chcieć się pod Ciebie podszyć. W ten sposób Google zabezpiecza się przed zjawiskiem nieuczciwej konkurencji.

Aby założyć wizytówkę, musisz posiadać konto Gmail.

Choć czas oczekiwania może wydawać się nieco długi – warto zdecydować się na wizytówkę Google Moja Firma, ponieważ dzięki prowadzeniu profilu swojej firmy na tej stronie możesz znacznie wspomóc pozycjonowanie lokalne. Co więcej, dzięki wizytówce rosną szanse na to, że Twoja strona będzie wyświetlana na frazy lokalne z adresem firmy i kontaktowym numerem telefonu. Ułatwi to potencjalnym Klientom skorzystanie z Twoich usług.

Opinie użytkowników

Po dodaniu wizytówki firmy oraz jej zweryfikowaniu, użytkownicy przeglądający Internet, którzy skorzystali już z Twoich usług, będą mogli zostawić pod wizytówką opinię. Warto dbać o to, by opinie były pozytywne, to właśnie one najbardziej wpływają na pozycjonowanie lokalne. Niezwykle ważna jest więc jakość naszych usług i zadowolenie Klientów. Pamiętajmy, że niezadowolony Klient znacznie częściej zostawia negatywną opinię, niż ten zadowolony pozytywną. Wynika to z tego, że szuka on po prostu sposobu wyrażenia swojej frustracji, chce się po prostu odegrać. Dlatego warto aktywnie i regularnie zachęcać Klientów do tego, by udzielali się w sposób pozytywny na temat Twojej firmy!

Jednolite dane teleadresowe

Jednolite dane adresowe, czyli nazwa, adres firmy oraz numer telefonu, które podajesz, w różnych kanałach (Google Moja Firma, Facebook, Instagram) są ważne, gdy chodzi o pozycjonowanie lokalne oraz o pozycjonowanie ogólne. Jednolite dane sprawiają, że algorytmy Google uznają dane o Twojej firmie za wiarygodne, a co za tym idzie, zaufanie zyska także Twoja strona internetowa. Jeśli wzrośnie autorytet Twojej witryny, algorytmy częściej będą ją polecać w wynikach wyszukiwania, trafi więc na nią więcej potencjalnych Klientów.

Pozycjonowanie lokalne to szansa na poprawę wyników wyszukiwania dla biznesów regionalnych, skierowanych przede wszystkim do mieszkańców jednego miasta lub województwa. Pozycjonując lokalnie mamy bowiem znacznie mniejszą konkurencję. W wynikach organicznych Twoja strona nie musi walczyć o pozycje z wszystkimi firmami z danej branży w Polsce. Liczą się tylko te w konkretnym mieście lub na terenie konkretnego województwa. Oczywiście nie można powiedzieć, że konkurencja w dużych miastach jest mała, bez wątpienia jest jednak mniejsza niż na skalę krajową. Nie ma tu złotej zasady, ale zazwyczaj – im mniejsza miejscowość, tym łatwiejsze pozycjonowanie.

Pozycjonowanie lokalne z Top Online

Zobacz, w jaki sposób nasza firma może Ci pomóc w pozycjonowaniu lokalnym?

Pozycjonowanie lokalne z Top Online

Pozycjonowanie lokalne, jak i pozycjonowanie ogólne, wymaga podjęcia różnych działań, zarówno na Twojej stronie, jak i poza nią. Nie musisz się jednak martwić o to, że na Twojej stronie pojawią się widoczne zmiany lub w jakikolwiek sposób wpłynie to na funkcjonowanie czy korzystanie z serwisu. Zmiany są niezauważalne przez Twoich Klientów, ponieważ w dużej mierze są to zmiany w kodzie strony oraz jej techniczna optymalizacja. Wszystkie działania przeprowadzamy w taki sposób, by nie ingerować w to, jak Twoja strona ogólnie wygląda lub działa. Jedyne zmiany w wyglądzie mogą polegać na rozwinięciu treści znajdującej się na Twojej stronie, zmianach w jej formatowaniu (treść będzie bardziej przejrzysta) lub dodaniu obrazków, których obecność również jest nie bez znaczenia w procesie, jakim jest pozycjonowanie lokalne.

Zainteresowany?

Jeśli jesteś zainteresowany pozycjonowaniem lokalnym lub ogólnokrajowym, zapoznaj się z naszą ofertą. Możesz też do nas napisać lub zadzwonić. Chętnie odpowiemy na wszelkie Twoje pytania i rozwiejemy wątpliwości. Co musisz wiedzieć już teraz, to fakt, że działania SEO to działania długofalowe i nikt nie jest w stanie powiedzieć Ci dokładnie, jak szybko Twoja strona znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania lub jak szybko wizyty Klientów na stronie przełożą się na sprzedaż. Pierwsze efekty przychodzą czasem już w ciągu pierwszego miesiąca – ale na te, które przekujesz w prawdziwe zyski, trzeba będzie trochę zaczekać. Nie daj sobie jednak wmówić, że to strata pieniędzy, naprawdę warto skorzystać. Dowody znajdziesz poniżej i w zakładce Opinie.

Przykładowe efekty pozycjonowania

Zobacz przykładowe efekty pozycjonowania, jakie wypracowaliśmy wspólnie z naszymi Klientami

Ruch: 5,2 tys.
Top50: 658
Top10: 179
Efekty pozycjonowania skarpetki sklep
Kluczowe frazy dla sklepu skarpetki.sklep.pl:
skarpetki: 1 pozycja, skarpety: 2 pozycja, kolorowe skarpetki: 1 pozycja, skarpetki damskie: 1 pozycja, kolorowe stopki: 1 pozycja, śmieszne skarpetki: 1 pozycja, kolorowe skarpety: 1 pozycja, skarpetki na prezent: 1 pozycja, many mornings: 2 pozycja, skarpetki dla dzieci: 1 pozycja, modne skarpetki: 1 pozycja

Jak przebiegawspółpraca

Pozycjonowanie stron internetowych krok po kroku

Cieszymy się efektami współpracy

Widoczność Twojej strony rośnie z miesiąca na miesiąc a Ty wszystko monitorujesz za pomocą naszego Panelu Klienta.

5

Optymalizujemy cały serwis

Optymalizacja Twojej strony nie jest prostą sprawą, ale konieczną. Bez niej trudno będzie zdobyć czołowe miejsca w wyszukiwarce.

3

Dobieramy słowa kluczowe

Startujemy! Na samym początku współpracy pomożemy Ci dobrać odpowiednie słowa kluczowe.

1

Proponujemy kolejne rozwiązania

Mamy autorskie, skuteczne i sprawdzone metody pozycjonowania każdego rodzaju strony. Spokojnie, pomożemy Ci przy ich implementacji.

6

Wprowadzamy linkbuilding

Budowa odpowiedniego zaplecza pozycjonerskiego to jeden z elementów działań off-site.

4

Przeprowadzamy audyt i dobieramy strategię

Audyt strony oraz dobór odpowiedniej strategii jest kluczowym elementem współpracy.

2

2000+
Zaufało nam już ponad dwa tysiące polskich firm

Top Online od 2012 roku skutecznie pozycjonuje strony internetowe, tworzy przepiękne sklepy i narzędzia wspierające sprzedaż. Z naszych aplikacji i szablonów każdego dnia korzysta ponad tysiąc sklepów internetowych.

Zobacz co mówią o nas Klienci

Wyszukiwarka Google to nasze największe źródło klientów. Współpraca z TOP ONLINE znacząco zwiększyła naszą ogólną widoczność w wyszukiwarce, a tym samym ilość potencjalnych klientów trafiających na naszą stronę, co znacznie zwiększyło naszą sprzedaż.

Polecamy firmę Top Online w zakresie optymalizacji i pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Od początku współpracy dostajemy szereg wskazówek i propozycji odnośnie do rozbudowy sklepu oraz dostosowania go do wymogów Google. Przekłada się to na bardzo dobre efekty w naturalnych wynikach wyszukiwania.

[]...] Już po 3 miesiącach od podpisania umowy z Top Online pozycja naszego sklepu zaczęła się skutecznie odbudowywać a klienci ponownie zaczęli trafiać na naszą stronę. Ukłony w stronę ekipy Top Online za wykonanie profesjonalnej analizy strony oraz raport, który pozwolił na poprawienie wielu niedociągnięć.

Poznajmy się bliżej

Kim jesteśmy i co robimy

Pozycjonowanie stron z toponline

Na rynku działamy od 2012 roku, w ciągu siedmiu lat naszej działalności zostaliśmy wyróżniającymi się ekspertami i partnerami licznych platform sklepowych takich jak Shoplo, Shoper czy Sky-Shop, a ponad 2000 firm zdecydowało się skorzystać z naszego wsparcia. Tworzymy skuteczne rozwiązania i dobieramy je indywidualnie do potrzeb Klienta. Chcesz dowiedzieć się więcej?

Chcę otrzymać ofertę